0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
14.09.2020
Věrnostní slevy
Každá koruna se počítá. Víte, že když se na Háčkovně.cz registrujete, získáte 2% slevu na Váš nákup? Nově se Vaše nákupy sčítají a můžete tak... číst celé
27.08.2020
Od 27. 8. do 30. 8. 2020 akce na Cherubínky
Od 27. 8. do 30. 8. 2020 akce na Cherubínky, kus za 240,- Kč. Týká se Cherubínek, které jsou skladem. https://www.hackovna.cz/cherubinky-barevna-klub... číst celé
12.08.2020
Lovely Cottons a naskladnění dalšího zboží
Dostupné Lovely Cottons byly naskladněny. Bohužel došlo ke ztrátě některých zásilek přepravcem, tudíž nejsou doplněny 3mm šňůry. Byly doplněny sklad... číst celé
Zobrazit všechny novinky
  1. Úvod
  2. NÁVODY
  3. Čepice, ušanky, kloboučky
  4. HÁČKOVANÝ KLOBOUČEK s krempou
HÁČKOVANÝ KLOBOUČEK s krempou z volánkové příze

materiál: stretchová příze Alize Diva Stretch (velikost zhruba na dvouleté dítě, postačí Vám zbytek příze z háčkované volánkové sukýnky)

               zbylý kousek volánkové příze Mandoline (určitě Vám nadbylo ze sukýnky :-)

               háček č. 3,5

Háčkujeme stejně jako čepičku v kruhových řadách a až v poslední řadě přiháčkujeme ke kloboučku volánkovou přízi, a to za vrchní oka síťky.

Vzor kloboučku je střídání reliéfního DS (RDS) a 2 DS, které vpichujeme hned za tento RDS na jedno místo - tedy do mezery za RDS - ne každý DS zvlášť do samostatné mezery :-)  (pro větší velikost než 2 roky - tedy pro obvod cca 50 cm a více háčkujte vzor 1 RDS a 3 DS.

1.ř. 2 ŘO + 15 DS

2.ř. 2 ŘO + 31 DS (střídání RDS a DS do mezery hned za RDS)

3.ř. 2 ŘO + 1 RDS (nad RDS z předchozí řady - tzn. že dodržujeme vždy linii RDS po celé výšce kloboučku) + 2DS hned za reliéfním, tj. do mezery) + zase 1 RDS (nad RDS z předchozí řady ) + 2 DS hned za reliéfním, tj. do mezry ==) takto stále opkaujeme celou kruhovou řadu

4.ř. 2 ŘO + stjeně jako 3. řada , tzn. už zde nerozšiřujeme (máme tedy 16 reliéfních DS) - potřebujeme se ale dostat na celkem 32 RDS, tudíž budeme rozšiřovat v dalších řadách)

5.ř. 2 ŘO + 1 RDS + 2 DS + 1 RDS (ale tento sloupeček uděláme z obyčejného 1. (prvního) DS předchozí řady + 2 DS hned za ním + (1 RDS + 2 DS) - dodržujeme vzoreček z předchozí řady + zase tuto skupinku rozšíříme ( 1 RDS + 2DS jako obvykle + 1 RDS (ale hned na prvním DS z předchozí řady +  2 DS hned za ním...uff :-)

6.ř. dodržujeme počet RDS (opakujeme tam kde jsou z předchozí přidávané řady) a vytváříme vzorekč --- tzn. celá řada bez rozšiřování

7. ř. rozšiřujeme tzv. 3.skupinku vzorečku, tzn. 2 ŘO + (1 RDS+ 2DS) + (1 RDS + 2 DS) - to byly 2 skupniky a teď rozšíříme tu 3. takto (1 RDS + 2 DS + 1RDS z prvního DS předchozí řady + 2 DS hned za ním --tzn. jedná se o o celé rozšíření jedné skupinky vzorečku na 2 skupinky vzorečku) + 2 skupinky vzorečku zase opakujeme a 3. skupinku zase rozšíříme podle prvního popisu

8. ř. celé opakujeme s dodržováním vzorečků s linií RDS , tj. bez rozšiřování

9.ř. opět opakujem celou řadu, tj. bez přidávání

10.ř. pro velikost do 50 cm už žádnou z řad nerozšiřujem a háčkujeme výšku kloboučku podle potřeby

      pro velikost od 50 cm háčkujeme takto: každou skupinku rozšíříme o 1 DS (takže skupinku vzorečeku bude tvořit 1 RDS + 3 DS vpichované na jedno místo hned za RDS)

  • taktéž při háčkování z bambusové příze (u které musíme při háčkování počítat s povolením čepičky a tak rozšířením) už tuto řadu nerozšiřujeme a stále dodržujeme vzoreček složený z 1 RDS a 2 DS vpichované vždy do jednoho místa hned za RDS
  •  
  •  

 Až budete mít potřebnou výšku kloboučku uháčkovanou, v poslední řadě přiháčkujte volánkovou přízi - přiháčkovávám hned do prvních ok nad volánkem nabírejte jako byste dělaly reliéfní sloupky, takže podebírejte sloupky z předchozí řady - tím volánek nebude ležet, ale tvořit žádanou krempu.

Kdybyste si nevěděly rady, podívejte se zpětně do návodu na sukýnky, podobně se přiháčkovává poslední volánek hned pod pasem.

Ať se Vám dobře háčkuje!

Háčkujte a tvořte s Háčkovnou.cz

Alena Sobolová
Pondělí až čtvrtek: 9:00 - 13:00